fredag 5 april 2013

i rörelse - nästan som en bilderblogg

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.


Fast nu tänkte jag inte skriva om, eller av, Karin Boye utan om att min rygg tvingar mig att vara i rörelse precis hela tiden. Inte, som nu, sitta ner. Så jag har gjort en massa saker, som att äta panodil, diska och plocka och sätta en omgång frön som förhoppningsvis blir röda körsbärstomater (busk), gula dito, kinesisk gräslök, djungelgurka (google is your friend), grekisk oregano, fler tomater (Black Seaman) och så äggskalspelargon. Om jag nu kommer ihåg att vattna dem den här gången...


... och plantera om ett par fina överlevare och ett par nyinköpta...

Nya... en vitrosa Rosebud och en röd Mårbacka
Överlevarna - en stjärnpelargon och en zonal... vita
.. och så skulle jag leta fram ett papper från forntiden och gjorde en djupdykning i en dokumentlåda och hittade en hel massa grejer som jag inte letade efter...

Drygt tjugo år sammanfattade på två papper...

... men också ett par väldigt roliga grejer, bland annat en grej jag skrev som en fortsättning på Pippi Långstrump för ett tiotal år sedan och som jag tror jag ska skriva av och lägga upp här någon dag. Och sedan har jag försökt bädda och om en stund ska jag dammsuga och som det inte räckte med ryggen är det dessutom en sådan här dag idag...

Halsbränna De Luxe

Men jag tröstar mig med ett paket som jag hittade i min brevlåda, med så här fina frimärken på...

Tror jag ska köpa upp mig på ett par häften!

och i paketet låg de här...

Ulligt och mjukt...
... som ju ska vara till vantarna jag visade i onsdags.

Som om inte detta vore nog så frågade Peter på FB i morse om vilken som var ens discofavorit. Nu har jag ju aldrig varit varken någon discoälskare eller dansare men det finns en rejäl näve låtar som både svänger fint och som är svåra att stå still till. Så jag la upp några och sedan snickrade jag ihop en schysst discoplaylist på Spotify, som sedan har fått rulla under dagen. Eftersom det inte riktigt går att stå still till det där så har jag dansat omkring lite vilket säkert har varit välgörande för ryggen. Eftersom jag inte vet hur en delar en hel playlist via bloggen får ni nöja er med ett smakprov här (lägg märke till blåsets schyssta moves - och saxofonistens intressanta frisyr):


COME ON! SHAKE IT!

Inga kommentarer: