söndag 14 april 2013

söndagsfilmsaga [liten spoiler för sena]


Jag läser Norrlands svårmod av Therése Söderlind och den funkar fint som altanläsning. Ett halvt glas portvin till det. Lite lagom söndagseftermiddagsdekadens. Det är varmt mot altanväggen tills soldiset drar ihop sig.

När det inte längre känns behagligt och småförfallet går jag in igen. Betalar några räkningar vars förfallodatum inte är i synk med löneutbetalningsdagarna.

Lägger mig på soffan, med en mjuk filt över mig, och ser Snow White & The Huntsman. En kan gilla sagor även som vuxen. Kanske är det då en som bäst behöver dem? Åtminstone ibland? Slutet var ju lite öppet men måtte hon ta the huntsman. Den lille valpen kan hon ha som ... knähund (pun intended)?

Pastamiddag. Jag blandar ner färsk spenat, lite kryddgrönt, några stänk olivolja och toppar med fint riven parmesan. Läser vidare...



Inga kommentarer: