måndag 29 april 2013

inte så himla enkelt

Fasiken vad det är svårt att bedöma och betygsätta projektarbeten. Ett par av dem är klockrena MVG:n. Det visste jag innan jag ens satte mig ner för att slutläsa dem eftersom jag följt processen och har sett hur fint och målmedvetet dessa elever har arbetat. Men ett par av de andra ger mig ont i magen. Seriöst. Det svåra är att jag så gärna vill godkänna dem, men hur jag än vänder och vrider på dem är det antagligen inte möjligt. Det står inget om examinatorns goda vilja i betygskriterierna...

Så blev jag sittande lite för länge med en ny VideoScribegrej. Den här gången med prat till. Jag visar den inte här för jag sparade den i jobbdatorn. Jag är lite kär i VideoScribe. Det blir ju så jääääkla proffsiga grejer! Jag ska ha det programmet - eller snarare appen. Jag får väl krypa till korset och skaffa mig en platta.

England på onsdag morgon, alltså. Jag har tvättat. Men inte packat. Jag gör det väl imorgon kväll. I morgonkväll ska jag också handla. Och dammsuga. Pyssla lite så det ser fint och trevligt ut när jag kommer hem. Ladda iPoden och Kindlen. Det hinns med. Passet och en adapter har jag letat upp.

Mörkgrått och löften om regn på kvällshimlen. Långchatt med en av mina systrar. Om fulmönster. Livspussel. Om att räcka till. Att känna att en duger. Att en är bra. Göra svåra val. Varje dag.

Nu: te. Vetenskapens värld. Musik.




Inga kommentarer: